8 februari 2009

Helgen i korthet

Steg upp skapligt i lördag då M o A-L skulle komma och lämna Märta samt hämta Linus för färd mot Linköping för att se Disney on Ice. Märta var på strålande humör ungefär fem minuter efter de andra åkt, sedan så skrek hon i en timme och inge hjälpte, till sist så gick jag o lade mig med henne och hon somnade, sov ca två timmar vaknade och började gnälla igen, tänkte hon var hungrig... inte det heller. Madde la sig med henne på soffan och hon somnade igen, sov drygt en timma till sedan var hon på strålande humör igen.... hmm... har glömt hur det är tror jag.

Framåt kvällen så tog jag barnen med mig och åkte till bowlinghallen i Mjölby där jag mötte upp min personal, vi spelade några serier och avslutade med tacobuffé. Gick riktigt bra tyckte jag, eller?

Väl hemma strax efter sju så bänkade vi oss i soffan och kollade in melodifestivalen, rätt låt vann i detta svaga startfält.

I dag har vi inte gjort så mycket, Madde var och red en stund, hämtade henne efter det. Just nu så är maten på spisen och barnen ligger däckade på varsin soffa, får väl se om de skall till skolan i morgon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, jag tyckte inte alls du var bra på bowling...

Anonym sa...

Linus oxå dålig?
Jag är hemma till 10 om de inte orkar gå.

Men du måste ringa då så jag vet o även till skolan. Så då är det väl lättare att skicka dem antar jag.