1 maj 2008

En röd dag gillar vi alltid

Skönt att vara lite ledig, denna "dubbelhelg", både valborg och kristi himmelsfärd på samma gång, dock så jobbar jag ju i morgon igen på "klämfredagen". Igår var det många som var törstiga, full fart hela dagen, en massa frågades om legitimation och om de skall dricka allt själva då valborg är en riktig fyllehelg för många unga. Att vi sen har en kassa mindre nu under ombyggnaden och att dessa j..la leverantörer inte kan passa leveranstiderna (4 timmar sen) gör ju inte saken bättre. Tog lunch mellan 1145 - 1200 igår på stående fot, var helt slut när jag kom hem. Hade inte suttit ner sedan fikat vid nio på morgonen.

Idag har jag oljat in altanen runt poolen på baksidan. Jag har även skurat altanen på framsidan med något nytt medel och sen lagt på något som skall bleka, får se om det fungerar. Batteri och gasoltub har fått komma in i husvagnen igen.


Efter och före tvätt/Nya matplatsen med 6 stolar och parasoll .


Nya relaxgruppen vid poolen / Jag är Uttråkad


Igår åkte Carro o Madde till Skänninge för att kolla på motorcykelkortegen och valborgselden, Linus som hade tjatat mest blev sur och stannade hemma med mig, vi såg på tv men jag tror jag somnade först.

Inga kommentarer: