9 maj 2008

Ja, se ungar

Från tjuvlyssnat.se

En kvinna står och packar upp sina varor på rullbandet. Bakom henne står en pojke ~10 och hans pappa. Pojken kollar spänt in vad kvinnan plockar upp för varor.

Pojken: Kitekatt? Nu blir en liten katt nöjd… Åh, en läsk! … Har du katt?
Kvinnan: Ja.
Pojken: Är den hyperaktiv?
Kvinnan (ser lite frågande ut): Nja… näe, mina katter är inte hyperaktiva.
Pojken: Blir de det om de dricker läsk?
Kvinnan: Näe, katterna dricker faktiskt inte läsk.
Pojken: Nähä…Pojken (till pappan): Där ser du, man blir inte hyperaktiv av läsk! Jag vill ha läsk! Jag vill, jag vill, jag VILL!
Pappan (muttrar): Du är hyperaktiv redan nu.Killen stannar upp en kort stund, sedan börjar han hoppa runt kring kassan, och kör ner halva huvudet i kvinnans Konsumkasse.
Pojken: Jag vill ha läsk! Jag vill ha… en… katt! Just det! En katt vill jag ha! Jag vill ha en katt! Jag vill ha en katt! JAG VILL HA EN KATT!
Pappan (suckar): Det blir absolut ingen läsk…

Inga kommentarer: