23 januari 2009

Att väcka tuppen

04.30 vaknar jag klarvaken, ingen idé att ligga o vrida o vända sig, lika bra att gå upp. Kokade lite kaffe läste lite nyheter, lite tv.... har kliat i ögonen hela dagen sen, halvt koma har man gått i.

Nu är ialla fall ytterligare en arbetsvecka till ända, nästa vecka jobbar jag bara måndag, fredag och lördag. Blir en tripp med Birka Paradise på ti, on. På torsdag så vilar jag upp mig. Eftermiddagen har rört på sig ganska bra då många har fått lön idag. Tog en promenad till Boxholms Ost på lunchen och köpte en bit av deras nya Chiliost, riktigt god, nästa iklass med gräslöksosten de har. Fick tips om att den skulle passa bra tillsammans med lite rödvin, får vi prova någon dag.

Idag fick jag även en bild på en av mina anställdas pojk som föddes i tisdags. Grattis!
Nu en macka till och en kall en, sedan Let´s Dance!

Carro jobbar i helgen så det är jag o barnen hemma, får se vad vi skall hitta på, om inte annat så blev jag ju bjuden på tjejfest annars! Tack, men NejTack!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hörru brorsan, jag behöver jobb. Du är inte bundis med cheferna i butikerna här uppe o vet om de behöver nån extrapersonal? ;)

Anonym sa...

Den där osten har jag hört talas om. Kan du ta med en bit till den 4é. //Rabiat. Orkade inte logga in.....

Anonym sa...

Har presenterna kommmit fram till barnen? Vore kul veta eftersom det var pengar så det inte kommit bort på posten/mam