27 april 2009

Kom just på...

...att jag hade en blogg... dagarna har gått sin lilla gång, fint väder och törstiga kunder, 46 % över budget så det är synd att klaga. I helgen jobbade jag lördagen sedan när jag kom hem så släppte jag ut gräsklipparen på grönbete, flyttade ner husvagnen på baksidan. Carro kom hem, hämtade hästtransporten som jag var o köpte förra helgen, så jag hade den hemma till söndagen.

Söndagen startade vid halv 6 då jag vaknade, intog lite frukost vid datorn och sög i mig lite information. Gick sedan ut vid sju tiden och började ta bort lite stripes och klister på transporten, målartvättade, slipade, grundade och målade träskivorna. Hade köpt någon billig färg på rusta som inte ville täcka så det blev ett antal lager målade. Vid fem tiden kom Mogge förbi och vi fikade, kom då på att det var första gången jag satt ner. Slutförde sedan det sista på transporten för nu och betraktade resultatet. Det får duga.... Har köpt hammarlack i silvergrått som jag nu skall måla alla profiler i, tar väl ett tag det också, men jag antar att den färgen täcker lite bättre.

Denna vecka är det som bekant valborgsmässoafton och lite mer att göra på butiken förhoppningsvis, lite långledigt för en annan i helgen, skall bli skönt, kanske startar upp poolen i vanlig ordning. Annars så ser maj månad lite körigt ut, inleder med Bc möte på måndag sedan på fredag nästa vecka på intar vi butikschefer i området Tornbybutiken i linköping och driver den tillsammans. Ser fram emot att se Rabiat i kassan lite ;) ,tror inte denna systembolagsbutik kommer att vara sig lik efter detta. Sedan följer lite ERFA möte, lite butikskommunikatörsutbildning, lite Leda Lära i stockholm, temamöte och just det sommarrekryteringen som skall fås färdigt. Tror jag har ett par möten till och så lite kunder mellan det.

Med hopp om livet och chans till de sju semesterveckorna som planerat!

2 kommentarer:

Fargash sa...

Du kan vara glad om du kommer upp i 100.000 i din lilla kiosk på Valborg ;)

Anonym sa...

tycker du ska bjuda in fargash en fredag, så får han se hur jobbigt det är att jobba i en korvkiosk.//Rabiat